maandag 25 februari 2013

Kraamvisite en eet-uitdaging!

Gisteren zijn we dan op 'officiële' kraamvisite geweest bij Lieke. Ik was er al een paar keer langs geweest, maar nu was het MET kadootjes en MET vriendjelief :).
Eindelijk mag ik hier dan ook mijn nieuwste creatieve uitspattingen tonen: een eigen stoeltje voor Lieke, met daarop de afbeeldingen van haar geboortekaartje. Omdat grote broer Noud nu de leeftijd heeft om zo'n stoeltje ook daadwerkelijk te gebruiken, maakte ik er ook een voor hem, gebaseerd op zijn geboortekaartje. Beiden handgemaakt :)
Dit is het resultaat:










En dit is vriendjelief met Lieke:
Lief hè =)


Verder is thuis alles rustig. Mam heeft de griep goed te pakken gehad, maar gelukkig gaat dat alweer wat beter.
Daarnaast ben ik begonnen aan een nieuwe uitdaging voor 30 dagen.. Het 30 dagen paleoplan. Dit houdt in dat ik 30 dagen lang zo gezond mogelijk ga eten volgens het paleoprincipe (www.hetpaleoprincipe.nl) . 
Dit zorgt ervoor dat je gezonder en puurder eet en je daardoor ook beter voelt. Ik heb het nu 1 weekje gedaan en ik voel me inderdaad al wel beter, het belangrijkste is dat ik echt beter slaap en daardoor overdag meer energie heb. En ik ben 1 kilo afgevallen deze week, mooie bijkomstigheid :).
Je mag bij paleo alleen vlees, vis, groenten, fruit, eieren, noten en zaden. Geen snelle koolhydraten, geen granen, geen zuivelproducten, geen (geraffineerde) suiker, zo min mogelijk e-nummers, geen brood, pasta, rijst of aardappelen.
En vooral wel veel eiwitten, dus vlees, vis of eieren.
Afgelopen week stonden er toch al best smakelijke dingen op het menu, zoals een lekkere salade met garnalen, of gevulde courgette met tonijn en tomaatjes:



Bij het avondeten is het eigenlijk nog het makkelijkst, je laat aardappelen (en sausjes) weg en je maakt meer (verschillende) groenten, daarbij vlees of vis zoals normaal. Gisteren hebben we er ook nog gevulde portobello's bij gemaakt. Erg lekker en geslaagd!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten